چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از غرفه نهاد مطرح کرد؛

تقدیر محمود سالاری از نهاد به دلیل مشارکت در اجرای طرح «آموزش هنر برای همه»

محمود سالاری

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در بعضی شهرستان ها کتابخانه تنها مکان فرهنگی است، گفت: برای اجرای طرح «آموزش هنر برای همه» در بسیاری از مناطق، از مکان و امکانات کتابخانه های عمومی برای تجمیع هنرآموزان استفاده کردیم.  

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، محمود سالاری، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از غرفه نهاد در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید کرد.

سالاری با اشاره به لزوم برگزاری سرفصل‌های آموزشی در کتابخانه‌های عمومی، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب درباره مصلی به این مضمون فرموده‌اند که مصلی فقط برای جمعه مردم نیست، برای همه ایام هفته است. کتابخانه‌ها نیز وضعیت مشابهی دارند؛ در بعضی شهرستان‌ها تنها پناهگاه فرهنگی کتابخانه است. این امر، ضرورت ارائه انواع خدمات آموزشی و فرهنگی را نشان می‌دهد.

وی ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده از سوی نهاد و طراحی زیبای غرفه در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، بر لزوم استفاده صدا و سیما از فرصت نمایشگاه برای تولید برنامه تأکید کرد.

سالاری با اشاره به اجرای طرح «آموزش هنر برای همه» از سوی معاونت هنری وزارت فرهنگ در مناقطق مختلف کشور، گفت: برای اجرای این طرح یکی از مراکزی که در بسیاری از مناطق به ما کمک زیادی کرد، کتابخانه‌های عمومی بوده‌اند و در بسیاری از مناطق ما از مکان و امکانات کتابخانه برای تجمیع هنرآموزان استفاده کردیم.

وی افزود: واقعیت این است که گاهی بچه‌ها برای ورود به مراکز فرهنگی-هنری، مثل کتابخانه، خجالت می‌کشند یا نمی‌دانند چه برخوردی با آنها خواهد شد، اما ورود آنها به فضای کتابخانه به یک بهانه مثل کلاس آموزشی، می‌تواند مقدمه اتفاقات خوبی باشد. بنده از نهاد به خاطر همکاری در اجرای طرح «آموزش هنر برای همه» قدردانی می‌کنم.

سالاری همچنین در خصوص حمایت از ششمین دوره دوسالانه بین‌المللی کارتون کتاب اعلام آمادگی کرد.

تقدیر محمود سالاری از نهاد به دلیل مشارکت در اجرای طرح «آموزش هنر برای همه»

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
4 + 7 =